انتخاب فرش ماشینی مناسب مکان

با توجه به اینکه فرش ماشینی از وسایل مهم خانه است، می تواند تاثیر بسیار مهمی بر زیبایی خانه داشته باشد . اما فقط زیبایی قالی ملاکی برای انتخاب ان نیست و فاکتور های مختلفی وجود دارد که باید در همگام خردید ان دقت کنید . در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه انتخاب فرش ماشینی مناسب مکان به همراه موارد ضروری که در این مورد باید بدانید صحبت کنیم و نکانتی در مورد ان برای شما بازگو کنیم .

 

1- سبک چیدمان منزل و فرش

قبل ار انتخاب و خرید فرش ماشینی برای منزلتان ابتدا باید بررسی کنید که نوع چیدمان منزلتان چگونه است . به طور معمول در ایران چند سبک وجود دارد که شامل کلاسیک ، مدرن و فانتزی می باشد . در گاهی موارد دکوراسیون داخلی می تواند ترکیبی از موارد بالا باشد . اگر سبک خانه شما سنتی و کلاسیک است از فرش های مدرن و فانتزی استفاده نکنید . زیرا این دو سبک در تضاد با یکدیگر هستند . هر چند که امروزه ترکیبی از سبک  مدرن و سنتی در خانه های امروزی استفاده می شود . استفاده از فرشهای با سبک سنتی ایرانی که دارای نقش های شلوغ و پر از گل هستند برای خانه های مدرن توضیه نمی شود . برای خانه های سنتی از گلیم و فرش ماشینی ایرانیی برای آن مکان استفاده کنید . امروزه کارخانه های تولید فرش ماشینی از طرح های مدرن در قالیهای خود استفاده می کنند . از ویژگی های این قالی ها می توان به براق بودن رنگ آنها اشاره کرد . در فرش ماشینی از طرح های همچون مربع و مستطیل استفاده می شود .

 

1-1- اندازه و رنگ فرش ماشینی

برای انتخاب یک فرش مناسب ابتدا باید به طور دقیق محل مورد نظر را اندازه بگیرید و سپس کاربرد آن را در ان محل در نظر داشته باشید . به این نکنه دقت داشته باشید که فرشتان باید کمی ازان فضا کوچکتر باشد . برای مثال برای یک اتاق 12 متری قالی ای یا ابعاد 9 متری در نظر بگیرید  در غیر این صورت باید لبه های ان را تا بزنید . باید برای حاشیه های دور اتاق فضای خالی در نظر بگرید تا بتواند در آن جا مجسمه ، جا لباسی و یا گلدان قرار بدهید . بعد از انتخاب طرح و نقش و اندازه آن ، حال به سراغ ست کردن رنگ فرش با فضای خانه تان بروید . به طور کلی 3 دسته رنگ وجود ، رنگ سرد ، گرم ،و خنثی . به رنگ های هم چون قرمز و نارنجی که انرژی بخش هستند رنگ های گرم می گونید . در مقابل رنگ های ابی و سبز دارای روحی سرد دارند که برای اتاق خواب بسیار مناسب است . رنگ های هم مثل خاکستری و سفید به  رنگ های خنثی معروف هستند . توصیه شده است که رنگ فرشتان تیره تر از مبلمان باشد و حالتی گرم تر داشته باشد . 

 

1-1-1- فرش اتاق خواب و آشپزخانه

در قدم اول برای مکانی مانند آشپزخانه فرش پرز بلند و متراکم و گران قیمت استفاده نکنید . آشپزخانه یکی از محل های است که همواره ممکن است مورد کثیفی و الودگی قرار بگیرد . ذرات روغن و اب به عمق قالی نفوذ می کند و باعث از بین رفتن ریشه های قالی می شود . همچنین این الودگی ها مکانی مناسبی برای رشد میکروب ها است که می تواند به تولیید بیمار منجر شود . مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که فرش شما باید قابلیت شسته شدن را داشته باشد و بعد مدتی شکل خود را از دست ندهد . اتاق خواب مکانی است برای استراحت کردن و رفت و امد زیادی در ان نمی شود، پس برای این اتاق یک فرش لطیف و نرم انتخاب کنید . در انتخاب رنگ ان دقت کنید ، رنگ های روشن و سرد گزینه مناسبی برای اتافق خواب است .

منبع : کالا فرش