انتخاب فرش مناسب منزل 1

در دکوراسیون منزل یکی از مواردی که مورد توجه است، انتخاب پوششی مناسب برای کف است. این روزها انتخاب های متفاوتی برای کف وجود دارند. از پارکت و سرامیک گرفته تا موکت و فرش؛ اما فرش به خصوص فرش دستبافت ایرانی در خانه های ایرانی جایگاه خاص خود را دارند. آن‌قدر که حتی با وجود موکت یا پارکت و کف‌پوش های دیگر باز هم فرش‌ها حضور خواهند داشت؛ اما فرش خوب چه خصوصیاتی دارد؟ و چگونه باید فرشی متناسب با منزل خود بخرید؟ جواب این سؤالات را در این مطلب آدرس مگ خواهید یافت.

ویژگی های مهم فرش مناسب

در هنگام خرید فرش علاوه بر زیبایی فرش خصوصیات دیگری هم هستند که باید آن را مد نظر بگیرید. خصوصیاتی از جمله جنس فرش، رنگ فرش، سایز فرش و طرح فرش.

برای انتخاب فرش مناسب، به جنس فرش توجه کنید

فرش ها در جنس های مختلفی مثل آکریلیک، پلی پروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از این‌ها وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از بین این جنس ها فرش های آکریلیک بادوام ترین و بهترین آن‌ها است. فرش های پلی پروپیلن تنوع رنگی بالاتری دارد و پلی استر ها تنوع طرح و رنگ بالاتری دارند.

انتخاب فرش مناسب منزل باید چه طور انجام شود؟

برای بافت فرش دستباف از پشم یا ابریشم استفاده می‌شود. از لحاظ قیمت و ظرافت ابریشم در رده اول قرار می‌گیرد و بعد از پشم قرار می‌گیرد.

معمولاً هر چه جنس فرش بهتر باشد قیمت آن هم بالاتر است. فرش ارزان قیمت کیفیت پایین تری دارد و بعد از مدتی شکل و فرم خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل با توجه به محلی که می‌خواهید از فرش استفاده کنید، فرش را بخرید. چون پاخور فرش ها هم با توجه به جنس آن‌ها متفاوت است.

فرش های ظریف و لطیف، برای اتاق خواب و جاهای کم رفت آمد مناسب هستند. برای مناطق پر رفت و آمد مدل های ضخیم، دوام و ماندگاری بیشتری دارند. برای راهرو و اتاق پذیرایی فرش های مقاوم تر و برای اتاق خواب فرش های ابریشمی‌پهن کنید.

از طرفی شستشوی فرش هم بر اساس جنس هم متفاوت است. فرش های آکریلیک قابلیت شست‌وشوی بالایی دارند و با قرار گرفتن در معرض آب و آفتاب زیبایی خود را از دست نمی‌دهند. به همین دلیل انتخاب مناسب تری برای خانه های شلوغ و به خصوص بچه دار است.

برای اتاق کودک خود فرشی را انتخاب کنید که پرز دهی کمی‌داشته باشد. پرزهایی که فرشها در فضا پراکنده می‌کنند ممکن است در کودکان ایجاد حساسیت کند و به سیستم تنفسی آن‌ها آسیب برساند.

 تأثیر طرح در خرید فرش منزل

طرح های متنوع فرش که در بازار وجود دارند باعث سردرگمی‌هنگام خرید می‌شود. بهترین کار این است که فرش را متناسب با سبک دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید.

اگر فضای منزل را مدرن طراحی کرده اید، در انتخاب فرش منزل نوع مدرن را انتخاب کنید. فرش ها مدرن ساده تر از انواع کلاسیک هستند.

اگر از دکوراسیون کلاسیک لذت می‌برید سراغ فرش هایی با طرح های سنتی یا تلفیقی بروید. فرش های سنتی گرما و نشاط خاصی به منزل می‌دهند و تنوع رنگی بیشتری هم دارند.

انتخاب فرش مناسب منزل باید چه طور انجام شود؟

اگر مبلمان منزل پر نقش و نگار است فرش های ساده انتخاب کنید تا زیبایی بصری ایجاد شود. یا اگر کاغذ دیواری اتاق شلوغ است در انتخاب فرش منزل سراغ طرح های ساده تر بروید.

اگر فکری خلاقانه داشته باشید می‌توانید فرش کلاسیک را با مبلمان مدرن ست کنید و تضاد زیبایی به وجود بیاورید.

در هنگام انتخاب طرح فرش به ابعاد فضا توجه کنید و دقت کنید که فرش های با طرح ریز و شلوغ مناسب فضاهای کوچک نیستند. برای این‌که فرش اتاق شما را بزرگ‌تر نشان دهد، از فرش هایی با طرح مرکزی بزرگ استفاده کنید.

برای اتاق کودک می‌توانید از طرح های شاد و کودکانه استفاده کنید. ولی اگر اتاق خواب کودک کوچک است از طرح های چند رنگ و شلوغ استفاده نکنید.

 

منبع : https://address.ir