انتخاب فرش مناسب منزل باید چه طور انجام شود؟ 2

تأثیر رنگ در انتخاب فرش را جدی بگیرید.

سعی کنید رنگ فرش را متناسب با اتاق انتخاب کنید. برای اتاق های کوچک از رنگ های روشن و خنثی مثل بژ، طوسی، سفید و مانند آن‌ها استفاده کنید. چون هم اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و هم ست کردن آن‌ها با سایر مبلمان اتاق آسان است و اگر اتاق بزرگ است از رنگ های گرم استفاده کنید.

معمولاً برای نشیمن و آشپزخانه از رنگ های گرم استفاده می‌کنند تا حس نشاط و سرزندگی به ساکنین القا شود. برای اتاق ناهارخوری بهتر است از فرش هایی با طیف رنگی بیسکویتی و برای اتاق نشیمن از فرش‌هایی با تم رنگی خنثی استفاده نمایید.

برای انتخاب فرش اتاق خواب به سراغ رنگ های روشن و خنثی مثل سبز و سفید بروید تا آرامش را تجربه کنید.

در هنگام انتخاب فرش یا قالی به رنگ کف‌پوش توجه کنید. اگر کف اتاق یا سالن با سرامیک یا کف‌پوش با موکت تیره پوشیده شده است بهتر است فرش خود را به رنگ روشن انتخاب کنید.

اگر فرش در معرض گرد و غبار پهن شده باشد بهتر است در انتخاب فرش، از انواع زمینه گردویی و بادامی‌یا ترمه ای استفاده کنید تا گرد و غبار را به وضوح نشان ندهند.

انتخاب فرش مناسب منزل باید چه طور انجام شود؟

رنگ هایی را انتخاب کنید که پس از مدت زمانی کوتاه شما را دل زده نکنند، برخی از رنگ ها پس از مدت زمانی حس ناخوشایندی در شما ایجاد می‌کنند، بهتر است در آن‌ها ترکیبات رنگی دیگری نیز یافت شود تا آن دل زدگی کمی‌تقلیل یابد. به طور مثال فرشی با رنگ تمام خاکستری یا نارنجی پس از مدتی شما را دل زده خواهد کرد.

 به اندازه فرش در هنگام انتخاب فرش منزل دقت کنید

یکی از نکات مهم در انتخاب فرش، اندازه فرش با توجه به چیدمان منزل است. اندازه فرش اتاق پذیرایی باید به گونه ای باشد که پایه های اول مبل روی فرش بیایند؛ یعنی وقتی روی مبل می‌نشینید پاها روی فرش قرار بگیرند. قرار دادن فرش با سایز کوچک یا قالیچه زیبایی دکوراسیون را از بین می‌برد. اگر فرش زیر میز غذاخوری می‌رود بهتر است کل میز و صندلی ها روی فرش قرار بگیرند.

فرش اتاق خواب هم باید به گونه ای باشد که که هنگام پایین آمدن از تخت پاها روی فرش قرار گیرد.

انتخاب فرش مناسب منزل باید چه طور انجام شود؟

استفاده از چند قالیچه هم ایده ای خلاقانه است ولی برای منازل بزرگ. چند قالیچه با طرح و رنگ مختلف را می‌تواند در قسمت های مختلف اتاق قرار داد. زمانی که از دو فرش در یک اتاق استفاده می‌کنید دقت کنید هر دو سایز یکسانی داشته باشند. هارمونی طرح و رنگ ها را هم نادیده نگیرید.

انتخاب فرش مناسب منزل باید چه طور انجام شود؟

می‌توانید از فرش های گرد و بیضی استفاده کنید و طرحی تأثیر گذار به وجود آورید. این نوع فرش ها به خصوص برای مبلمان با طرح چیدمان گرد مناسب‌اند.

انتخاب فرش مناسب منزل باید چه طور انجام شود؟

انداز فرش طوری باشد که کل اتاق را نپوشاند؛ و بعد از پهن کردن آن در اتاق بین لبه های فرش و دیوار فاصله باشد. با این فاصله حتی فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان خواهید داد.

و در آخر این‌که:

استفاده از فرش راهی آسان برای روح بخشیدن و ایجاد گرما به هر فضایی است. فرش های خوب و باکیفیت از قیمت های نسبتاً بالایی دارند و انتخاب یکی از این فرش‌های بادوام در واقع انتخابی طولانی مدت و شاید هم دائمی‌باشد؛ بنابراین برای انتخاب فرش مناسب باید دقت کافی به خرج دهید. با آشنایی بیشتر در نحوه انتخاب فرش مناسب با فضا و دکوراسیون منزلتان، می‌توانید دکوراسیون زیبا و چشم نواز داشته باشید.

 

 

منبع  : https://address.ir