تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش یکی از لوازمیست که در سراسر جهان مخصوصا ایران طرفداران بسیاری دارد. که صدالبته جز یکی از هدایای ارزنده ای است که ایرانیان برای مناسبت های مختلف از آن استفاده میکنند.
تابلو فرش بصورت دستبافت و ماشینی در سراسر جهان مخصوصا ایران و کاشان بافت میشود و به سراسر جهان عرضه میگردد. تابلو فرش ماشینی درواقع از یک قاب و قالیچه فرش ماشینی تشکیل شده است. جنس قاب ها متفاوت بوده و مشخصه ی خاصی ندارد اما در مورد قالیچه های تمامی مواردی که درمورد یک فرش ماشینی صادق است در مورد تابلو فرش هم صادق هست.
معمولا در تابلو فرش های ارائه شده از شرکت های کارخانه فرش ، فقط قسمت قالیچه و بافت محصول توسط کارخانه تولید می شود و تامین کننده بخش قاب فرش شرکت دیگری است .
تابلو فرش های ماشینی در سایزهای مختلف در رنگ و طرح متفاوت (چهره ، حیوان ٬ منظره ٬ ترکیبی) بافت میشود.
کیفیت و قیمت تابلو فرش بسته به طرح و نقش و تعداد شانه ، تراکم متفاوت است‌. تابلو فرش آیات جز پرطرفدارترین تابلو فرش های تولید شده در ایران است که از بین آن ها وان یکاد ، آیت الکرسی و چهارقل را باید جز پرفروش ترین آن ها دانست.
با کیفیت ترین نوع تابلو فرش ها ، تابلو فرش های هیت ست شده هستند. تابلو فرش حیوانات همانطور که  از اسم آن نیز مشخص است از تصاویر حیوانات الهام گرفته شده است و طرح های متفاوتی از آن ها در تابلو فرش حیوانات بافت می شود.
تابلو فرش منظره دارای منظره هایی مانند جنگل ، رود ، کوه ، دریا و مناظر مختلفی است که گاها تابلو فرش گل را نیز جز تابلو فرش های منظره به شمار می آورند که در بافت آن ها از طرح گل های طبیعی و مصنوعی استفاده می شود.
در تابلو فرش چهره از عکس و تصاویر افراد معروف و مشهور کمک گرفته با رنگ های متفاوت بافت میشوند.
در تابلو فرش های ترکیبی ، از ترکیب تصاویر مختلف مثل ترکیب حیوان و منظره استفاده می شود و اینگونه تابلو فرش ها از فروش خوبی نیز برخوردار هستند.
تابلو فرش سفارشی بسته به کیفیت و ویژگی های آن دارای قیمت و طرح و رنگ متفاوتی هستند. لازم به ذکر است که تبدیل عکس به تابلو فرش جز طرح های سفارشی به شمار می آید.

منبع : کالا فرش