درباره نگهداری فرش ماشینی کاشان

در این مقاله می خواهیم درباره نگهداری فرش ماشینی کاشان به همراه نکات ضروری در مراقبت از انواع فرش مطالبی را آموزش دهیم تا بتوانید با استفاده و بهره وری از این نکات به خوبی دوام فرش خود را بالا ببرید و برای مدت طولانی فرش خود را حفظ کنید . فرش درواقع یکی از کالاهای مهم در منزل هر ایرانی است . این مطلب علت های زیادی دارد . یکی این که فرش یکی از کالاهای حساس زندگی است که می تواند در زیبایی منزل شما تاثیر داشته باشد و حتی در طولانی مدت می تواند در روان و روح شما تاثیر بگذارد . فرش هم چنین به علت هزینه بالا یک کالای حساس محسوب می شود که باید سعی کنید یکبار برای همیشه فرش تهیه کنید . اگر بخواهید قالی ماشینی کاشان را برای منزلتان بخرید ممکن است به چند فرش نیاز داشته باشید که این هزینه اگر یکبار برای همیشه تمام شود می تواند در اقتصاد زندگی شما تاثیر به سزایی داشته باشد . شما باید نگهداری از فرش ماشینی کاشان را در اولویت قرار بدهید تا در طول زندگی این فرش کمتر آسیب ببیند و بتوانید تا سالهای سال از آن استفاده کنید و جلا و تازگی خود را حفظ کند .

 

فرش ماشینی یکی از کالاهایی است که از الیاف مصنوعی بافته می شود و قبل از نگهداری فرش باید بدانید که فرش مشا از چه نوع الیافی بافته شده است . فرش ممکن است فرش 100 درصد آکریلیک باشد یا پلی استر و یا غیره . الیاف پلی استر بیشتر در فرش فانتزی و مدرن به کار می رود و نباید قابلمه داف را روی آن فرش بگذارید چرا که به فرش خواهد چسبید و در نتیجه می تواند فرش فانتزی شما را از رده خارج کند . درصورتی که برای فرش آکرولیک این اتفاق نمی افتد و اگر حتی به مدت 5 دقیقه قابلمه داغ رال روی فرش ماشینی آکریلیک بگذارید نخواهد چسبید . در ادامه به نکاتی برای افزایش عمر ودوام فرش ماشینی منزلتان اشاره خواهیم کرد .

 

فرش ماشینی خود را به طور منظم جارو کنید

 

برای افزایش عمر فرش ماشینی یکی از راهکارهای مفید ، جارو کردن فرش ماشینی به صورت مرتب و منظم است . توصیه می شود که از جاروی برقی بیشتر استفاده کنید تا جاروی دستی . این توصیه به خاطر این است که جاروی دستی می تواند در سطح فرش شما سایش ایجاد کند . علاوه بر آن جارو دستی ممکن است فقط گرد و غبار و آشغال هایی که بین پرز های فرش قرار دارد را جابجا کند . اما جارو برقی با مکش خود می تواند اشغال های فرش را از اعماق فرش جارو پاک کند . هم چنین توصیه می کنیم جارو را درجهت خاب فرش انجام دهید .

 

شستشوی اصولی فرش ماشینی کاشان

 

برای شستشوی فرش ماشینی بهتر است که از شرکت هایی استفاده کنید که با دستگاه های مختلف غیر چروک فرش ماشینی شما را شستشو میدهند . شستشوی غیر اصولی ممکن است باعث از رنگ رفتگی و کم شدن جلای فرش شود پس درانتخاب کارگاه قالی شویی دقت لازم را داشته باشید . بعد از خشک شدن کامل فرش ، فرش ماشینی را پهن کنید . رطوبتی که در فرش بماند می تواند به مرور زمان فرش شما را از بین ببرد .

 

حمل و نقل مناسب فرش ماشینی

 

برخی از هموطنانی که قصد دارند نقل مکان کنند باید اصول حمل و نقل اصولی فرش را باید بدانند . برای حمل و نقل مناسب فرش ماشینی توصیه می کنیم آن را لوله و یا به اصطلاح رول کنید . تا کردن فرش ماشینی می تواند به تار و پود فرش ماشینی شما آسیب بزند . اگر می خواهید ناچارا فرش را تا کنید بعد از اینکه فرش را از تا کردگی خارج کردید توصیه می کنیم که فرش ماشینی را محکم لوله کنید و دوباره آن را پهن کنید . اگر مدت زیادی قرار است فرش شما لول بماند بهتر است از کاور فرش ماشینی استفاده کنید . در ضمن در انتخاب وسیله نقلیه هم استفاده کنید و آن را در جای مناسب برای حمل و نقل در خودرو قرار دهید . اگر فرش شما از هر جهت تحت فشار باشد می تواند دچار شکست یا پارگی سطحی شود .

 

مکان مناسب برای انبار و نگهداری فرش ماشینی کاشان

 

بهترین مکان مناسب برای نگهداری از فرش ماشینی جایی است که زیاد مرطوب نباشد مکانی که مرطوب است به بافت والیاف فرش آسیب می زند به همین علت توصیه می کنیم در جای خشک و خنک نگهداری کنید . مکانی هم که زیاد گرم باشد نیز فرش ماشینی را تحت تاثیر خواهد گذاشت . پس فرش را در پلاستیک مناسب یا کاور در مکان خشک وخنک قرار دهید .

منبع : کالا فرش