راهنمای انتخاب بهترین سایز فرش ماشینی

بهترین سایز فرش ماشینی عمدتا به فضایی که قرار است در آن قرار گیرد، وابسته است. فرش به علت دارا بودن فرم مسطح و گسترده خود باعث جداسازی فضاهای مختلف خانه می شوند. اکنون تصور کنید کلیه وسایل خانه را روی فرش قرار داده اید، بی شک منزل شما با وجود وسعت خود در یک فضای کوچک محدود خواهد شد و خانه کوچک تر از قبل به نظر می آید.
از طرفی اگر تمامی وسایل را از روی فرش برداشته و تمامی مبلمان یا وسایل دیگر تزیینی را در اطراف فرش قرار دهید، ظاهر فرش ناموزون خواهد شد و باعث ایجاد تضاد در فضا می شود به صورتی که هیچ گونه هارمونی در خانه صورت نگرفته است و در ذهن بیننده حس تضاد مشهودی بوجود می آید. انتخاب یک فرش با سایز بزرگ تر و یا کوچک تر از محیط نیز مشکلات خاص خود را دارد. می توان گفت مبلمان برای هال و پذیرائی، سرویس خواب برای اتاق خواب و همچنین میزناهار خوری برای آشپزخانه معیار های خوبی جهت تعیین اندازه فرش هستند.
گاهی فرش برای کاربر حکم کف پوش را دارد در حالی که برای برخی دیگر حس خفگی را ایجاد می کند، همچنین برخی از افراد علاقه مند هستند به سمت و سوی مینیمال کشیده شوند و مبلمان کاملا بر روی کفپوش قرار گیرد و برای آشپزخانه تنها یک قالیچه فانتزی قرار دهند.
برای مثال فرش کرم رنگ در ابعاد بزرگ برای فضای پر رفت و آمد زیبا است اما بعد از مدتی از خرید فرش پشیمان می شوید چرا که به سرعت آلودگی ها را نمایش می دهند و شست و شوی آن ها مخصوصا ابعاد بزرگ، دشوار است و همچنین برخی قالی شویی ها ممکن است به فرش شما آسیب برسانند و فرش دچار دو رنگی و مشکلات دیگر شود.

بهترین سایز فرش ماشینی برای پذیرایی

بهترین سایز فرش ماشینی برای پذیرایی سایزی می باشد که باعث شود پایه های مبل بر روی آن جای بگیرد و میز جلو مبلی در حدود قسمت مرکزی فرش جای گیرد تا دکوراسیونی منظم و مرتب شده ای داشته باشیم. اما چنان چه قصد دارید از فرش های فانتزی و کوچک تر از حد استاندارد به کار برید بایستی فرش را در مرکز محیط پهن کنید و از قرار دادن وسایل بر روی آن بپرهیزید.
جهت انتخاب بهترین سایز فرش ماشینی برای پذیرایی چنان چه میز جلو مبلی شیشه ای یا کوچک دارید می توانید از فرش های که ترنج میانی دارا هستند، استفاده کنید از طرفی اگر میز جلو مبلی شما چوبی و تو پر است، بهتر است از فرش با ترنج میانی به کار نبرید چرا که طرح آن نمایان نخواد بود.
توصیه می شود در صورت تمایل به استفاده از مبلمان ال حتما پایه های آن روی فرش قرار گیرد و طرح و رنگ فرش نیز بهتر است روشن و دارای طرحی ساده باشد تا محیط بزرگ تر به نظر برسد.
 

بهترین سایز فرش اتاق خواب

در مورد بهترین سایز فرش ماشینی برای اتاق خواب ها باید گفته که اغلب افراد ترجیح می دهند برای اتاق کودک از موکت استفاده کنند تا کودک امنیت بیشتری داشته باشد در حالی که اتاق خواب نوجوان  بهتر است پارکت یا موزاییک باشد تا حس مدرن بودن که اعلب نوجوان در پی ان هستند، ایجاد شود، ترجیحا بهتر است از فرش هایی با حدود یک سوم مساحت اتاق استفاده کنند.
 بهترین سایز فرش ماشینی برای اتاق خواب سایزی است که تخت خواب یا کاملا بر روی فرش و یا کاملا بر روی کفپوش قرار گیرد. برخی از افراد تمایل دارند که فرش را به گونه ای در اتاق خواب قرار دهند که اولین قدم های خود را هنگامی که از خواب بر می خیزند بر روی فرش قرار دهند. با این حساب می توان گفت که بهترین سایز فرش ماشینی برای اتاق خواب ها، کمتر از یک دوم مساحت اتاق است اما در کل به سلیقه و خلق و خوی کاربر بستگی دارد.
ابعاد استاندارد و رایج فرش ماشینی
انواع سایز فرش ماشینی در چند سال اخیر بسیار متنوع شده است و دلیل آن هم این است که دستگاه های تولید و بافنده فرش بسیار پیشرفته شده اند. در حال حاضر انواع سایز فرش ماشینی مانند فرش 6 متری، فرش 9 متری و فرش 12 متری و  انواع قالیچه و کناره فرش نیز در بازار موجود است. از ابعاد رایج فرش ماشینی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
کناره ها 1x1.5 – 1x2 – 1x3 – 1x4 
انواع قالیچه ها 1.5x2. 5 – 1.5x2.30
انواع فرش 2x3 – 2.5x3.5 – 3x4 – 4x6

امروزه نیازی نیست استرسی بابت انتخاب بهترین سایز فرش ماشینی داشته باشید چرا که با مدرن تر شدن دکوراسیون ها، ابعادی همچون فرش گرد و فرش بیضی نیز به ویترین فروشندگان فرش ماشینی اضافه شده است که در بیشتر موارد بایستی مشتری سفارش دهد تا برای او فرش موردنظر را تولید کنند.

منبع : https://www.farshcarpet.com