شستشوی تابلو فرش ماشینی

احتمال کثیف شدن تابلو فرش ها بسیار کم است زیرا عمدتا تابلو فرش ها قاب گرفته میشوند و یا شیشه بر روی آن ها قرار میگیرند و به دور از هر گونه آلودگی بجز گرد و غبار هستند.اما اگر بنا به هر دلیلی تابلو فرش شما کثیف شد بهتر آن است که تابلو فرش را به مرکز شستشوی معتبر تحویل دهید تا به بهترین وجه آن را شستشو دهند زیرا تابلو فرش ها بعد از نخستین بار شستشو در منزل و به صورت خانگی کمی در رنگ آن ها تغییر ایجاد می شود و ممکن است کمی از کیفیت و جذابیت تابلو فرش کاسته شود .
بهتر است قبل از شستشوی خانگی تابلو فرش را با جارو برقی جارو کرده تا گرد و غبار از روی آن برداشته شود و بعد از آن که از رنگ پس ندادن رنگهای بافته شده در تابلو فرش اطمینان حاصل کردید محلولی از آب سرد و شامپو فرش تهیه کنید سپس از تکه ای تور سفید، به دور اسفنجی پیچیده اسفنج را به محلول آغشته کنید و با سرعت اسفنج را بر روی تابلو فرش بکشید.
بعد از شستشو، تابلو فرش را برای خشک  شدن دور از نور مستقیم خورشید و در جای نسبتا گرم پهن کرده تا خشک شود و تابلو فرش دچار تغییر رنگ نشود.
هیچ گاه برای خشک شدن تابلو فرش آن را به روی بند پهن نکنید زیرا این کار باعث کش آمدن تابلو فرش شده و تابلو فرش از بین می رود.
اگر در شرایطی مجبور به پهن کردن تابلو فرش در زیر نور خورشید شدید بهتر است که تابلو فرش را از پشت پهن کرده تا کمترین مقدار نور خورشید به تابلو فرش بتابد و از تغییر رنگ آن جلوگیری شود .
لازم به ذکر است که برای جارو کشیدن تابلو فرش به کمک جارو برقی بهتر است از برس گردگیری که در اکثر جارو برقی ها تعبیه شده استفاده کنید تا به تابلوی شما آسیبی وارد نشود و به بهترین وجه گرد و غبار از روی تابلو فرش شما برچیده شود.

منبع : کالا فرش