فرش اتاق کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

والدین به دلیل حساس بودن پوست کودکشان به دنبال فرش مناسب تا اتاق فرزندشان از هر جهت دارای سلامت و ایمنی لازم باشد و از بودن کودک در بیشتر روز برای بازی کردن با وسایلش و نرسیدن آسیب پوستی به او آسوده خاطر باشند . ما در این مقاله سعی داریم تا شما پدر مادر های جوان را برای آشنایی بیشتر با ویژگی فرش اتاق کودک راهنمایی نماییم و نکات مربوط به خرید فرش اتاق کودک را برای شما بیان سازیم تا با اطلاعات کامل و خیال راحت برای خرید فرش کودک خود اقدام نمایید .
ویژگی های فرش اتاق کودک
با مطالعه خصوصیات فرش کودک در این نوشتار می توانید در هنگام خرید فرش پسرانه یا دختر خود از موارد مهم و تاثیر گذار فرش  بر روی سلامتی او اطلاع یابید و در این صورت است که می توانید از انتخاب خود اطمینان لازم را حاصل نمایید . همان طور که می دانید امروزه از قالی علاوه بر ضروریات و لاینفک زندگی جزء تزئینات خانه نیز محسوب می شود . به همین علت برای اتاق کودکان نیز باید فرش مناسب اتاق کودک را در نظر گرفت . از دسته ویژگی های فرش اتاق کودک می توان به موارد زیر اشاره نمود :
-    فاقد پرز دهی : فرش کودک باید از نظر کیفیت و جنس با مواد و الیافی تولید شود تا آن را از لحاظ پرز دهی به صفر برساند . بهترین و مرغوب ترین الیاف بافت بدون پرز برای فرش ماشینی الیاف بافت اکریلیک می باشد که باعث بالا رفتن درجه کیفی و سلامت فرش می گردد .
-    ضد حساسیت : فرش ضد آلرژی یا ضد حساسیت فرشی است که بدون پرز دهی بوده و یا در متریال اولیه تولید آن از مواد سالم و بدون آلرژی استفاده شده که برای کودک ضرر یا مشکل پوستی و تنفسی ایجاد نکند .
-    نرمی و لطیف : به دلیل لطافت پوست کودک فرش اتاق او نیز باید از نظر لطافت و نرمی تامین باشد ، به این صورت که با بافت فرش کودک با الیاف بافت اکریلیک و نخ طبیعی پنبه لطافت و نرمی فرش افزایش می یابد و فرش های کودکانه با استفاده از این الیاف بافته و تولید شده تا مناسب برای پوست کودکان خردسال باشد . فرش ضخیم و خاب بلند از پاخوری نرم و راحت برخوردار است که مناسب برای اتاق کودک است زیرا کودکان خردسال قدرت نشستن را از ابتدا ندارند و برای روی زمین خزیدن احتیاج به مکانی مناسب و نرم و گرم دارند .
-    متناسب با روحیه کودک : فرش کودک باید از لحاظ رنگ بندی دارای رنگ های ملایم و شاد باشد و در آرامش کودک تاثیر گذار باشد و اگر دارای رنگ هایی تند و تیره باشد باعث عصبی شدن کودک می شود . هم چنین طراحی شاد و کودکانه از دیگر ویژگی های فرش کودک است که باعث شادی و خلاقیت در کودکان می شود چرا که فرش های کارتونی دارای نکاتی آموزنده و خلاقانه در تصویر خود می باشد و ذهن کودک را در این جهت پرورش می دهد .
-    متناسب با جنسیت کودک : جنسیت فرزند شما در انتخاب فرش کودک از یک فروشگاه فرش مهم است . اگر دارای فرزند دختر هستید می توانید از فرش با رنگ های ملایم و گرم در تقویت روحی او کمک بگیرید . مثل فرش رنگ صورتی و قرمز یا نارنجی ملایم ولی اگر فرزند شما پسر است می توانید از فرش با رنگ های سرد و ملایم مثل فرش آبی ، خاکستری و فیلی استفاده نمایید . زیرا در عرف هم افراد استفاده از این طیف رنگی برای چیدمان اتاق دختر و پسر مناسب می دانند . 
-    ضد لک یا قابلیت شست و شو : عمدتا در اتاق کودک باید از فرشی که قابلیت ضد لک یا قابل شست و شو باشد استفاده کرد چون کودکان توان مراقبت و تمیز نمودن اتاق خود را ندارند و به همین علت فرش اتاق کودک زود کثیف می شود و این می تواند عاملی میکروب زا برای مریضی و بیماری کودک باشد . فرش اکریلیک این قابلیت را دارد و به راحتی قابل شست و شو است .

منبع : کالا فرش