فرش راهرویی مناسب برای راهروهای خانه 2

انواع فرش راهرویی فانتزی

فرش راهرویی شنل

یکی از انواع فرش‌های فانتزی که می‌توان از نوع بخصوص آن در راهروی منازل نیز استفاده کرد فرش راهرویی شنل می‌باشد. این فرش بسته به نیاز مشتریان و طراحی خانه‌ها در ابعاد گوناگونی تولید می‌شود. این امر ازاین‌جهت است که راهروی برخی از منازل باریک نبوده و بیشتر به شکل مستطیلی با طول کم است ولی عرض مناسبی دارد. در این نوع از راهروی خانه‌ها می‌توان از فرش راهرویی فانتزی شنل در ابعاد ۱*۱٫۵ و ۱٫۵*۲٫۲۵ استفاده کرد و راهرویی ایده‌آل را برای خانه‌ی خود به ارمغان آورد. علاوه بر این برای خانه‌هایی که راهرویی باریک‌تر و طویل‌تر دارند نیز فرش راهرویی فانتزی شنل بافته‌ شده و می‌توان از آن‌ها بهره برد.

به‌طور کلی این نوع از فرش راهرویی فانتزی جنسی بخصوص دارد که قسمت پشتی آن حالت چسبندگی داشته و دیگر سر نمی‌خورد. ازاین‌رو این نوع فرش‌ها برای راهروهایی که در معرض رفت‌وآمد زیادی هستند گزینه‌ی بسیار مناسبی می‌باشند.

فرش راهرویی سه‌بعدی

یکی از جدیدترین مدل فرش‌ها، فرش‌های سه ‌بعدی است که این روزها نام آن در صنعت فرش زیاد به زبان آورده می‌شود. عموماً اگر در انتخاب طرح و رنگ این فرش‌ها دقت به خرج داده شود، می‌توان از این فرش‌ها در فضاهای گوناگون خانه استفاده کرد و زیبایی خاصی را به آن بخش از منزل هدیه کرد. جدا از این خود فرش‌های سه ‌بعدی نیز مانند دیگر فرش‌ها انواع گوناگونی دارند که بر اساس جنس، سلیقه، نوع و قیمت آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. اساساً در فرش‌های فانتزی سه ‌بعدی نوعی فرش پانصد شانه وجود دارد و نوعی فرش که از جنس شگی سه‌بعدی می‌باشد که این دو از نظر جنس و طرح کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.

فرش راهرویی فانتزی سه بعدی

فرش‌های شگی سه‌ بعدی به‌طور معمول ازنظر رنگ‌بندی محدود بوده و تعداد رنگ‌های به‌کاررفته در آن‌ها بسیارکم است و حتی در مواردی این فرش‌ها تک‌رنگ و یا دورنگ  هستند. اما ازنظر طرح، فرش راهرویی سه ‌بعدی دارای یک طرح سه ‌بعدی بخصوص مثل نقاشی می‌باشد و نمی‌توان از آن در هر راهرویی در خانه استفاده کرد. ازنظر ابعاد نیز اگر راهرو طویل نبوده و بتوان در آن فرش‌هایی با ابعاد ۱*۱٫۵ یا ۱٫۵*۲٫۲۵ را به کار برد، می‌تواند یکی از طرح‌های زیبای فرش‌های سه بعدی را استفاده کرد. البته همان‌طور که توضیح داده شد هر طرح سه ‌بعدی مناسب راهرو نبوده و نمی‌توان برخی از طرح‌ها را به‌راحتی در هر راهرویی استفاده کرد.

دلیل استفاده از فرش راهرویی

راهروها عموماً به علت رفت‌وآمد بسیاری که در آن‌ها انجام می‌گیرد بهتر است تا مفروش شده و یا از موکت جهت پوشش کف آن‌ها استفاده شود. این امر علاوه بر اینکه باعث ایجاد جلوه‌ای بی‌نظیر در خانه خواهد شد، اولاً سروصدا را کاهش داده و ثانیاً در زمان قدم گذاشتن در راهرو حس لطافت و گرمای منحصربه‌فردی را تجربه خواهید کرد.

فرش راهرویی تلفیقی

مهم‌ترین دلایل استفاده از فرش راهرویی فانتزی

  • بافت این نوع ازفرش‌ها همچون دیگر فرش‌های ماشینی توسط مدرن‌ترین و به‌روزترین دستگاه‌های این صنعت انجام می‌شود.
  • در تولید این نوع ازفرش‌ها از نخ‌های باکیفیت و مرغوب استفاده‌ شده که این امر دلیلی است بر کیفیت بالای فرش راهرویی فانتزی
  • درطراحی‌های این نوع فرش‌ها طرح‌هایی مناسب با سنین و سلایق گوناگون وجود دارد
  • بافت این دسته ازفرش‌ها با نخ پروپیلن انجام‌ شده و ازاین‌رو این فرش‌ها فاقد پرز بوده و حساسیت‌زا نیستند
  • بسیار بادوام هستند
  • در برابر رطوبت مقاوم هستند
  • در برابر حرارت مقاوم بوده وبه‌راحتی توسط بخارشو قابل شستشو هستند
  • قیمت مناسب ومقرون به‌صرفه‌ای دارند
  • نسبت به دیگرفرش‌های ماشینی تنوع و زیبایی بیشتری دارند

 

منبع : https://address.ir