فرش مدرن و فانتزی 2

طرح و رنگ فرش فانتزی
در طراحی و رنگ بندی فرش فانتزی یا همان فرش مدرن بیشتراز رنگ های شاد و روشن یا به اصطلاح جیغ استفاده می شود . بسته به نوع طراحی و دکوراسیون منازل می توان از رنگ های شاد وپر انرژی چون بنفش ،

سرخ آبی یا نارنجی و زرد استفاده کرد . اما فرش های فانتزی و مدرن که دارای رنگ خنثی باشند نیز وجود دارد اما تعداد آن ها کم است . در فرش های فانتزی و مدرن برخلاف فرش های ماشینی از طرح های ساده تری

استفاده می شود و در طراحی این گونه فرش ها  بیشتر از اشکال هندسی چون دایره ، مکعب یا الگو های چینشی یا ترکیبی و ... استفاده می شود .



موارد استفاده از فرش های فانتزی و مدرن 
معمولا از فرش های مدرن در فضا های فانتزی چون اتاق کودک ، اتاق خواب ، آشپز خانه یا اتاق نشمین استفاده می شود . یکی ازمکان های پراستفاده از این فرش اتاق خواب عروس می باشد.
حتی برخی از افراد برای تغییر دکوراسیون با توجه به المان خاص خود در منزل مثل مبل یا کوسن و ... فرش فانتزی خود را انتخاب وبا آن ست می کنند و دردکوراسیون داخلی خود تغییر ایجاد می کنند .

ویژگی فرش فانتزی ومدرن
برای بررسی ویژگی فرش فانتزی آن را از دو جهت بررسی می کنیم :
1. ابعاد فرش های مدرن و فانتزی
معمولا فرش مدرن و فانتزی دارای ابعاد متفاوتی هستند که اغلب آن ها دارای ابعاد زیر 9متر و6 متر شامل قالیچه گرد ، پادری یا قالیچه مستطیلی می باشند .
2. جنس الیاف استفاده شده در فرش های مدرن
بیشتر تولید کنندگان این نوع فرش یعنی فرش فانتزی برای بافت این نوع فرش از الیاف پلی استر استفاده می کنند . دلیل استفاده از این الیاف ویژگی خاصی است که آن را از فرش ماشینی متمایز میکند

وآن ویژگی این است که این الیاف به کار رفته در فرش  ضد لک ، ضد حساسیت وآلرژی بوده وهم چنین دارای مقاومت و طول عمربالا هستند ، به راحتی شسته شده وضد چروک می باشد .

البته تعداد کمی از تولید کنندگان فرش فانتزی از الیاف آکرولیک برای تولید آن استفاده می کنند .

فرش برای اتاق خواب
فرش فانتزی فرشی مناسب برای اتاق های خواب کودکان یا اتاق خواب عروس می باشد  زیرا این نوع فرش دارای گره های خاص ومحکم هست و این امر باعث می شود این فرش دارای پا خوربالایی باشد

وبا پا گذاشتن روی آن احساس راحتی وخوشایندی به ما دست می دهد . دلیل دیگر برای خرید این نوع فرش  این است که اگر ازلحاظ قیمت آن را با فرش ماشینی  1200 شانه یا فرش ماشینی 1000 شانه

و ...  مقایسه کنید خواهید دید که برای خرید فرش فانتزی یا مدرن هزینه کمتری باید پرداخت .

تفاوت فرش فانتزی با گلیم فرش
اتحادیه قالی بافان فرش ها را به طور کلی به پنج دسته تقسیم می کنند که دودسته ازآن شامل :
گلیم
فرش فانتزی  می باشد .
ما دراینجا به بررسی  تفاوت آن می پردازیم :
ازنظر ظاهر : گلیم فرش دارای ظاهر براق تری نسبت به فرش فانتزی می باشد زیرا نخ های بلند تری درپرش پرز های آن استفاده می شود ولی فرش فانتزی نسبت به گلیم فرش راحت تر می باشد.
از لحاظ دوام : دوام فرش فانتزی بیشتر ازگلیم فرش است زیرا گره های داخل آن بسیارمحکم می باشد واین دلیلی برای دوام آن می باشد .
از نظر ثبات واستحکام : گلیم فرش دارای سطح صاف وثابت است به طوری که وقتی روی آن دست می کشیم همانند موی کوتاه شده است اما فرش فانتزی وقتی به آن دست می زنیم همانند سگ پشمالو می باشد.

منبع : کالافرش