فرش های طرح 700 شانه چه خصوصیاتی دارند

اگر بدون داشتن آگاهی برای خرید فرش وارد بازار شوید بدون  شک تنوعی که در فرش های ماشینی وجود دارد باعث سر در گمی شما می شود و شاید باعث شود که خرید غیر منطقی انجام دهید . برای داشتن یک خرید منطقی بهتر است  قبل از مراجعه به بازار به مواردی مانند تعداد شانه فرش ، تعداد تراکم فرش ، نوع فرش ، نوع الیاف مصرفی در فرش ها ، نقش و نگار فرش و غیر توجه نمایید . اگر در مورد مکانی که می خواهید برای آن فرش تهیه کنید تصوراتی داشته باشد به خریدتان کمک می کند . به طور مثال اگر برای اتاق پر رفت و آمد و یا جلوی درب قصد خرید فرش دارید باید فرشی را خریداری نمایید که از دوام و مقاومت بالایی بر خوردار باشد . که در بین تمامی فرش های ماشینی فرش های 700 شانه دارای این ویژگی می باشند . فرش های ماشینی دارای دسته های متنوعی می باشند . دسته بندی آن ها بر اساس تعداد تراکم و شانه عبارت است از فرش های 500 شانه ، فرش ها ی700 شانه ، فرش های 1000 شانه و فرش های 1200 شانه . هر کدام از این دسته ها دارای ویژگی های منحصر بفرد خود می باشند و همین ویژگی ها باعث تمایز آن ها از یکدیگر شده است . در بین تمامی آن ها فرش های 700 شانه دارای فروش بیشتر است . و این فروش بالا به دلیلی ویژگی های منحصر بفردی است که سایر فرش های ماشینی وجود ندارد . بهتر است بدانید که هر محصول بر  اساس ویژگی های که دارا می باشد برای فضا و یا مکانی مناسب می باشد .
فرش های 700 شانه را می توان به صورت کلی به سه دسته تقسیم نمود : فرش های 700 شانه واقعی ، فرش های 700 شانه تبدیلی و فرش های طرح 700شانه .

فرش های 700 شانه واقعی
فرش های 700 شانه واقعی دارای تعداد تراکم 2100 تا 3000 و تعداد شانه 700 می باشند . که در بین تمامی تراکم های بکار رفته در آن تراکم 2550 جزو بارزترین تراکم ها است . تعداد رنگ های بکار رفته در فرش های 700 شانه واقعی عبارتند از 8 رنگ و یا 10 رنگ . برای بافت آن ها نیز از دستگاه های به روز و قدرتمند استفاده می کنند . که از معروفترین آن ها می توان به دستگاه hcpx2 اشاره کرد .
فرش 700 شانه تبدیلی
فرش های 700 شانه تبدیلی فرش هایی هستند که به وسیله ی دستگاه های 500شانه بافته می شوند . در دستگاه های 500 شانه تغییراتی را اعمال می کنند و سپس بر روی آن ها فرش های 700 شانه را می بافند . این نوع از فرش های 700 شانه دارای تراکم 1500 و تعداد شانه 700 می باشند . و تعداد رنگ بکار رفته در آن ها 7 رنگ است . فرش های 700 شانه تبدیلی نسبت به فرش های 700 شانه واقعی دارای قیمت و کیفیت پایین تری می باشد .
فرش طرح 700 شانه
فرش های طرح 700 شانه همان گونه که از نامشان مشخص است فقط دارای طرح فرش های 700 می باشند و فرش های طرح 700 شانه در واقع فرش های 500 شانه ای می باشند که دارای تراکم 1000 هستند و برای بافت آن هااز دستگاه های 500 شانه استفاده می شود . فرش های طرح 700 شانه دارای تعداد رنگ 7 و یا 8 رنگ می باشند . فرش های طرح 700 شانه به دلیل تنوع بسیار بالا در طرح و قیمت مناسب بسیار مورد استقبال قرارگرفته است . و با وجود تمامی این تفاسیر دارای کیفیت خوبی نیز می باشند . ما در ادامه این مقاله قصد داریم که توضیحات را درباره فرش های طرح 700 شانه بیان نماییم .
همان گونه که بیان کردیم فرش ها بر اساس ویژگی های که دارند برای فضا و مکان هایی مناسب تر می باشند . فرش های طرح 700 شانه دارای ویژگی ها کیفی و فنی بسیار زیادی می باشد . از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ارتفاع نخ خاب
ارتفاع نخ خاب در فرش های 700 شانه بسیار بیشتر از ارتفاع نخ خاب در فرش های 1000 شانه و 1200 شانه می باشد . به همین دلیل نسبت به آن ها نرم تر است . نرم بودن فرش های 700 شانه به اندازه ای می باشد که می توان به جای مبل بر روی آن ها نشست . فرش های 700 شانه برای مکان های از قبل اتاق کودک ، اتاق خواب ها و مکان های که افراد با زمین دارای تماس مستقیم می باشند مناسب است . 
بلند بودن ارتفاع نخ خاب
بلند بودن ارتفاع نخ خاب باعث بالا رفتن ضخامت در فرش می شود . و همچنین افزایش ضخات باعث بالا رفتن مقاومت فرش می شود . نخ خاب بلند باعث ازتجاعی شدن می شود و پا خوردگی را فراهم می نماید . همچنین باعث می شود که فرش در برابر شستشو مقاوم تر شود . اگر شما فرش های 700 شانه را چندین بار مورد شستشو قرار دهید باز حالت اولیه خود را حفظ می کند . البته با مقاوم بودن فرش های 700 شانه در برابر شستشو باز هم لازم است موارد شستشو صحیح را در نظر بگیرد . برای مثال نباید هیچ فرشی را با آب داغ شست زیرا آب داغ بر الیاف فرش تاثیر منفی می گذارد .
نکته ...
نکاتی که باید در هنگام خرید فرش های 700 شانه به آن ها توجه شود :
هنگام خرید فرش های 700 شانه حتما به پشت فرش و برچسبی که در آن جا قرار گرفته است توجه نمایید . زیرا بر روی این برچسب تمامی ویژگی های فرش قرار گرفته است .
فرش های 700 شانه در هر سه دسته دارای درجه 1 و درجه 2 می باشند .

منبع : کالا فرش