معرفی زیباترین فرش های ماشینی

امروزه استفاده از فرش های ماشینی در کنار بحث کف پوش کردن منازل به عنوان زیبایی بخشیدن در منازل نیز نقش مهمی را ایفا می کند . در گذشته به دلیل این که فرش های دستبافت از طرح های متنوع برخوردار نبوده اند و مقوله زیبایی نیز زیاد مورد نظر نبوده و فقط بحث کف پوش کردن منازل مورد توجه بوده است از فرش های دستبافت استفاده می کرده اند . اما امروزه با توجه به تولید فرش های ماشینی در طرح و رنگ های مختلف سبب شده تا این گونه فرش ها بیشتر از فرش های دستبافت مورد استقبال قرار بگیرند .

امروزه با توجه به این که بحث زیبایی در کنار کیفیت فرش در میان خریداران بسیار مهم شده است لذا تولید کنندگان فرش را بر این داشته تا به تولید انواع فرش زیبای ماشینی بپردازند . امروزه در زمینه فرش های ماشینی علاوه بر هر موضوع دیگری مد و طرح و رنگ سال بر فرش نیز تاثیر گذار می باشد . از این رو تولید کننده های فرش ماشینی با طرح های جدید و رنگبندی زیبا و متنوع در هر سال توانسته اند تا نیاز سلیقه ای هر خریدار را بر طرف نمایند . موضوع مهم در انتخاب زیباترین فرش طرح و نگاره های آن می باشد که با زیبا بودن طرح و نگاره در فرش خریدار به سمت آن جلب می شود . البته از این نکته نیز نباید غافل شد که شاید طرح و نگاره در یک فرش ماشینی در منزلی زیبایی فضا را دو چندان کند و محیط را زیبا و جذاب اما همان فرش در منزل شما شاید آن زیبایی را به محیط نبخشد و دلیل این امر انتخاب فرش متناسب با دکوراسیون منزل و انتخاب رنگ آن بر اساس پرده و مبل می باشد که باید هارمونی رنگ ها در انتخاب فرش  متناسب با منزل رعایت شود تا بتواند فضایی زیبا را به ارمغان آورد . یکی از دلایل دیگر که سبب می شود تا فرش ماشینی بافته شده بسیار مورد توجه قرار بگیرد به کار رفتن طرح های قرینه در فرش می باشد که این موضوع در زیبایی فرش نیز تاثیر گذار می باشد .

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید فرش رعایت کنیم تا زیبایی فرش کاملا مشخص و نمایان باشد خرید فرش در ابعاد متناسب با منزل و رعایت کمی فاصله از دیوار ها می باشد که سبب می شود تا با قرار دادن گل و گلدان زیبایی منازل خود را بیشتر نمایید . نکته ی دیگر که برای خرید فرش ماشینی متناسب با دکوراسیون  باید به آن توجه نمایید انتخاب رنگ فرش متناسب با فضای خانه می باشد یعنی برای خانه با فضای بزرگ انتخاب فرش با رنگ تیره و برای خانه های با فضای کوچک انتخب فرش با رنگ روشن انتخابی مناسب خواهد بود .
 نکته مهم که باید به آن توجه داشت این مطلب است که منظور ما از فرش زیبای کاشان همان فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه می باشد زیرا بافت این نوع فرش ها با جدید ترین طرح ها و رنگ ها می باشد . یعنی  تعداد رنگ به کار رفته در بافت این نوع فرش که از 8 رنگ شروع و تا 14 رنگ نیز ادامه دارد در بافت این محصولات با توجه به طرح استفاده شده در فرش به کار می رود . می توان با توجه به مطلب ذکر شده این موضوع را نیز گفت که هرچه طرح به کار رفته در بافت فرش شلوغ تر تعداد رنگ به کار رفته بیشتر و در نتیجه از نظرهارمونی رنگ با فضا تناسب بیشتری خواهد داشت . نکته دیگری که باید علاوه بر زیبایی و کیفیت فرش به آن اشاره نمود این مطلب است که فرش های ماشینی که بحث زیبایی یا همان طرح و رنگ شلوغ و بیشتر در بافت به کار می رود از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود .

منبع : کالافرش