معرفی فرش های ابریشم گونه

معرفی فرش های ابریشم گونه
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مجهزتر شدن دستگاه های بافت فرش های ماشینی ، تولید این محصول در انواع مختلف صورت گرفته که می توان از جمله آن ها به فرش پلی استر، فرش آکریلیک و فرش ابریشم گونه اشاره نمود . البته باید به این نکته توجه داشت که منظور از فرش ابریشم گونه ، فرش تولیده شده با الیاف ابریشم مصنوعی که همان الیاف صددرصد پلی استر می باشد ، هست . این نمونه فرش های ابریشم نما به دلیل تلفیق هنر و اصالت فرش ایرانی و بافته شدن با دستگاه های به روز سبب شده تا تشخیص این فرش از فرش ابریشم دستبافت کار بسیار مشکلی باشد .

فرش ابریشم گونه چیست ؟
فرش ماشینی ابریشم گونه یکی از انواع فرش های ماشینی می باشد که کمتر مورد شناخت قرار گرفته است . این فرش به دلیل لطافت و نرمی و به خصوص درخشان بودن فرش ، انتخابی مناسب برای منازل لوکس و مجلل می باشد . الیاف به کار رفته در بافت این فرش ، پلی استر و ویسکوز می باشد . فرش ابریشم گونه نیز همانند سایر فرش های ماشینی از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
- کیفیت فرش ابریشم گونه : از لحاظ کیفی نمی توان مشخص نمود که کدام فرش از کیفیت بالاتری برخوردار است لذا این مطلب به محل استفاده از فرش بر می گردد . به طور مثال استفاده از فرش ابریشم گونه در مکان های پر رفت و آمد سبب از بین رفتن این نوع فرش می شود و این دلیلی بر کیفیت پایین این محصول نیست به دلیل ظرافت و ضخامت این نوع فرش می باشد . بهترین مکان برای استفاده از این نوع محصول در پذیرایی ها که رفت و آمد کمتری در آنجا می باشد هستند .
- قیمت فرش ابریشم گونه : این فرش برای خریداران که به دنبال قالی با نقش و نگار زیبا هستند و به دنبال محصولی با طیف رنگی زیبا که شامل رنگ های سایه روشن می باشد همینطور دارای قیمتی ارزان ، انتخابی مناسب می باشد .


ویژگی یا مزایای فرش ماشینی ابریشمی :
هر نوع فرش ماشینی دارای ویژگی هایی می باشد . از جمله ویژگی فرش ابریشمی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
- براقیت موجود در این نوع فرش : که همین موضوع سبب شده تا این نوع محصول را فرش ابریشم نما بنامند .
- تنوع رنگی بالا در این نوع محصول : رنگ های به کار رفته در این نوع محصول سبب شده تا زیبایی این فرش دو چندان شود و از هر طرف به این فرش نگاه بیاندازیم طیف سایه روشنی از رنگ ها را مشاهده می نماییم .
- بدون پرزبودن : یکی از ویژگی های قابل توجه که برای هر خانم خانه دار بسیار مهم می باشد عدم پرزدهی فرش انتخابی می باشد که فرش ابریشم نما دارای این ویژگی است و همین موضوع سبب شده تا علاوه بر زیبایی و ظرافت ، عدم پرزدهی این فرش نیز بسیار مورد توجه قرار بگیرد .
- ضد حساسیت و آلرژی بودن : این نوع محصول با تولید توسط دستگاه های جدید و به روز بافت فرش دارای این خاصیت می باشد .
- یکی از ویژگی های دیگر این نوع فرش ، خاص بودن و لوکس بودن این نوع محصول می باشد .
برای استفاده و خریداری فرش ابریشم نما تنها نکته ای که باید به آن توجه داشت چون این فرش دارای ضخامت کم ، ظرافت و نرمی بسیار بالا می باشد مناسب برای استفاده در مکان هاهی مجلل و کم رفت وآمد می باشد .

منبع : کالا فرش