نکات انتخاب فرش (نور و رنگ)

درواقع نکاتی که خريدار فرش بايد براي انتخاب فرش بداند به طور کلي دو چيز است:

1- نور
2 - خود فضا و کوچيک بودن يا بزرگ بودن آن

 نور و رنگ فرش

در محیط های تاریک باید از فرش با رنگبندی روشن استفاده کرد تا فضارا روشن تر و زیبا تر نشان دهد . رنگ فرش باید از مبلمان تیره تر باشد تا جلوه زیباتری به فضا بدهد و محیط را دلنشین و آرامبخش کند . در فضا هاي تاريک قطعا بايد از فرش ماشینی رنگ روشن استفاده بشود . رنگ فرش باید نسبت به رنگ مبلمان تیره تر و گرم تر باشد حتی اگر خواستید که از دو رنگ برای انتخاب مبلمان و فرش استفاده کنید حتما دوباره این نکته که رنگ فرش گرم تر و تیره تر باشد رو مد نظر قرار بدین.

 ابعاد فرش

نکته ی دیگر در مورد انتخاب اندازه فرش این هست که اگر ابعاد اتاق شما 12 متر مربع هست نباید ابعاد فرش شما هم 12 متر باشد یعنی اجسام مانند تلویزیون ، گلدان و مابقی اشیا نباید روی فرش قرار بگیرد. همچنین در فضا هاي کوچيک معمولا با انتخاب فرش هايي که طرح آنها ترنج ندارد فرش بزرگتر نشان ميدهد و فضاي ما به لحاظ رواني و بصري بزرگتر نمايش ميدهد.برای خرید فرش باید به ابعاد فرش حتما توجه شود . اشیا مانند مبلمان ، میز و گلدان و ... در محیط باید روی فرش قرار بگیرند . همچنین در فضاو محیط کوچک حتما باید از فرش بدون ترنج استفاده شود تا جلوه و بزرگنمایی بیشتری به فضا ببخشد .

 سبک و طرح فرش

در انتخاب طرح فرش کاشان معمولا دو انتخاب کلی فرش کلاسیک و فرش سنتی وجود دارد که سلیقه ای هست اما نکته ی مهم که تقریبا برای همه سبک ها صادق هست این هست که حد امکان سعی کنیم میز یا عنصر دیگه ای یا حتی پایه ی مبلمان روی فرش قرار نگیرد به طوریکه پیشنهاد میشه پایه ی مبلمان حداقل 10 سانت از فرش فاصله بگیرد. به طور کلی با این شرایط میتوانید ابعاد مناسب و انتخابی خودتون رو انتخاب کنید مواردی که درمورد انتخاب طرح فرش و سبک فرش حائز اهمیت می باشد این هست که دکور در حال حاضر خانه ، مبلمان ، پرده ها و...را خوب نگاه کنیم و انتخاب کنیم. اگر سبک غالب شما در محیط خانه سبک کلاسیک و سنتی هست از فرش های سنتی و کلاسیک استفاده کنیم و از فرش های فانتزی که جدیدن رایج شده هست در دکوراسیون سنتی استفاده نشود و نکته اخر اینکه از فرش های سنتی با گل و بوته سنتی و طرح های ریزبافت شلوغ به هیچ وجه در دکوراسیون مدرن استفاده نکنید. به طور کلی فرش ها از نظر طراحی به دو دسته کلاسیک و سنتی دسته بندی می شوند . برای خریداری فرش خود باید به نوع چیدمان و رنگبندی فضا خود دقت کنید سپس فرش خود را تهیه کنید . اگر فضا شما سنتی چیده شده است بهتر است از فرش با طراحی سنتی استفاده شود و اگر چیدمانت سبکی به روز و کلاسیک دارد بهتر است از فرش با سبک مدرن و کلاسیک خریداری کنید .

 

منبع : کالا فرش