ویژگی های فرش گل برجسته

امروزه در صنعت فرش بافی شاهد پیشرفت های روز افزونی هستیم . ایجاد تغییر و تحولاتی در بافت فرش های ماشینی توانسته فرش های زیبایی را روانه بازار کند و با استقبال ویژه عموم روبرو شود . فرش های گل برجسته حاصل نتایج این تغییرات است . ما در این مقاله می خواهیم شما را با ویژگی های فرش گل برجسته آشنا سازیم تا در خرید خود هوشمندانه تر اقدام نمایید چرا که این فرش زیبا برای مکان های خاصی مناسب است که زیبایی فضا را دو چندان خواهد نمود ولی اگر فرش های ماشینی گل برجسته برای مکانی نامناسب انتخاب شود ، به همان اندازه جلوه فضا را از زیبایی در می آورد .
روش تولید فرش گل برجسته
فرش های گل برجسته پس از تولید به وسیله دستگاه های بافنده شبیه فرش های معمولی با خاب یکسان هستند ولی به علت وجود دو نوع نخ خاب در بافت قالی که از نوع اکریلیک و هایبالک هستند ، در مرحله آهار و پرداخت فرش را تحت حرارت و دما قرار می دهند و به این وسیله قسمت ها یا گل های بافته شده با نخ هایبالک تحت حرارت و گرما شکل فرورفته به خود می گرد و دیگر قسمت های فرش ماشینی که با الیاف آکرولیک بافته شده اند ، ثابت باقی می مانند و به این صورت است که سطح فرش حالت برجستگی به خود می گیرد . اکثر فرش های گل برجسته ، هزار شانه و 1200 شانه هستند زیرا تراکم بالا بسیار مناسب برای تولید این گونه قالی ماشینی است و ابعاد تولید آن از تابلو فرش شروع می شود تا فرش های استاندارد 6 متری ، 9 و 12 متری .
ویژگی های فرش گل برجسته
با توجه به روش تولید و نوع الیاف خاصی که در بافت این محصول به کار گرفته می شود ، از ویژگی های منحصر به فردی هم برخوردار است که در ادامه عنوان خواهد شد . فرش های گل برجسته به دلیل به کارگیری الیاف اکریلیک در آن دارای دوام و ماندگاری زیادی است . مقاومت بالای آن در برابر عوامل محیطی مثل نور و حرارت مستقیم و عوامل فرسایشی مثل گرد و خاک گرفتگی باعث شده است طول عمر فرش افزایش یابد . الیاف اکریلیک تحت عملیات هیت ست بسیار نازک و مقاوم می شوند که این خاصیت باعث می شود بسیار مناسب تولید به وسیله دستگاه های بافنده جدید و پیشرفته شود . نازک بودن الیاف اکریلک هیت ست و هایبالک در فرش های گل برجسته و تعداد شانه و تراکم بالای آن باعث می شود ظرافت و زیبایی فرش گل برجسته افزایش یابد . الیاف اکریلیک مقاوم در برابر حرارت و الیاف هایبالک ضعیف در برابر حرارت باعث می شوند که با حرارت دیدن پستی و بلندی هایی در سطح فرش ایجاد شود که بسیار جلوه آن را زیبا و جذاب تر می نماید . الیاف اکریلیک هیت ست شده بدون پرز دهی و ضد حساسیت است که به همین دلیل فروش فرش اکریلیک بسیار افزایش یافته است . استحکام این الیاف بسیار بالا است و از جذب رطوبت بسیار پایینی برخوردار است .
کاردبرد فرش گل برجسته
فرش های گل برجسته به عنوان جدید ترین و بهترین فرش های ماشینی که دستخوش تغییراتی شده اند و به صورت برجسته در آمده اند ، از زیبایی خاصی برخوردارند که بسیار برای مکان های لوکس و مجلل و خاص مثل فرش پذیرایی و فرش جهیزیه مناسب هستند . به دلیل خاب کم و ظرافت بالای فرش گل برجسته ، استفاده از آن برای محل های کم تردد که از پاخور کم و میزان آلودگی کمتری برخوردار هستند ، پیشنهاد می شود . زیبایی این مدل فرش های برجسته به گونه ای است که در نگاه اول بیننده را به خود جذب می نماید . خاب بسیار کوتاه قالی باعث وجود جذابیت و ظرافت خاص در آن می شود .
قیمت فرش گل برجسته
فرش های ماشینی برجسته به دلیل به کار رفتن دو نوع الیاف خاص در آن و تعداد گره های زیاد در یک متر مربع عرض و طول یا همان شانه و تراکم و ظرافت و زیبایی بالایی که دارد و برجستگی های موجود در سطح فرش به نسبت فرش های معمولی از قیمت بالاتری هم برخوردار است . اخیرا فرش های گل برجسته فروش بالایی داشته است که موجب افزایش روند تولید آن در کارخانجات فرش بافی شده است .

منبع : https://www.farshcarpet.com