قالیچه و نحوه استفاده از آن

تنها قالی نیست که می تواند نقش کف پوش داشته باشد و محافظ شما در برابر سرما و گرما باشد . بلکه گلیم ، قالیچه ، فرش فانتزی و غیره وجود دارد که با توجه به کوچک شدن فضاها در عصر معاصر بسیار نیز پرکاربرد خواهد بود . در این مقاله توضیحات کاملی از اینکه گونه از قالیچه ها می توان استفاده کرد قرار داده شده است که شما می توانید در ادامه آن را مطالعه کنید .

 

1- قالیچه و نحوه استفاده از آن

فرش قالیچه یکی از مدل های است که چه در سبک سنتی و چه در سبک مدرن ، تنوع زیادی دارد . بنابراین داشتن اطلاعاتی درباره این نمونه و نحوه چینش آن می تواند برای هر شخصی جذاب باشد .

 

1-1- اندازه قالیچه

در ابتدا سعی کنید اندازه قالیچه را به حدی در نظر بگیرید که وسائل بر روی آن قرار بگیرد به صورتیکه اجسام بزرگ مثل مبل پایه جلویی آن ، روی قالیچه قرار بگیرد . این موضوع برای آشپزخانه و فرش زیرمیز ناهارخوری نیز صدق می کند . اما اجسام کوچیکتر کاملا روی قالیچه قرار بگیرد .

 

1-2- قالیچه اتاق خواب

 اگر شما از فرش قالیچه برای اتاق خواب استفاده می کنید بهتر است بین 20 تا 60 سانت بسته به اندازه کل محیطتان از دیوار فاصله داشته باشد که به طور عمومی 45 سانت را مناسب می دانند .اگر تخت خواب دارید باید قالیچه را به شیوه ای پهن کنید هنگام برخواستن از تخت پای شما بر روی قرار بگیرد . که برای تخت های دو نفره حداقل 30 سانت و برای تخت یک نفره حداقل 45 سانت پیشنهاد می شود . در مسیرهای پر رفت و آمد ، تمام کف را با قالیچه بپوشانید تا حس خوبی به فرد انتقال یابد .

 

1-3- قیمت قالیچه

فرش قالیچه ها عموما قیمت مناسبی دارند در نتیجه شما باید به کاربرد مد نظرتان نیز توجه داشته باشید . اگر آن را برای اتاق خواب کودک میخواهید و به شستشو زیاد نیاز دارید ، توجه کنید که قالیچه های سیسال و کنفی به علت وجود الیاف طبیعی به سختی تمیز می شوند . گاهی قالیچه یا محصولات فرش فانتزی وجود دارد که برای شما سوال باشد که این مورد را چگونه استفاده کنیم و چه جلوه ای ایجاد می کند . در کل قالی گرد برای برجسته سازی محیط و نمایان تر کردن جزئیات استفاده می شود .یا به فرض اگر در سقف شما نمایی گرد وجود دارد یا لوستر شما دایره شکل است این قالیچه باعث نمای بیشتر به محیط می شود .

منبع : کالا فرش