نحوه رفع زردی فرش

یکی از دلایلی که ما را در هنگام خرید فرش ، مجذوب خود می کند زیبایی ، تمیزی و چشم نوازی آن است . همه مادوست داریم فرشمان مانند روز اول باقی بماند . اما به مرور زمان با پاخوردن و عوامل معتدد قالی شما کثیف می شود و در نتیجه شما تصمیم می گیرید که آن را بشورید . اما گاهی بعد از شسته شدن می بینید که فرش دچار زردی و لکه می شود که این موضوع ناراحت کننده ای است . اما توجه داشته باشید در شستشو حرفه ای این مشکل هیچ گاه پیش نخواهد آمد . اما در صورت ما سعی داریم در این مقاله به علل پیش آمدن این مشکل و رفع آن بپردازیم .

 

1- نحوه رفع زردی فرش

این مشکل عموما زمانی ایجاد می شود که کثیفی ها پس از شستشو روی فرش باقی می ماند که اکثرا در ریشه ها دیده می شود . که در قالیشویی ها با دیگ ها چرخش داده می شود و آب اضافی آن گرفته می شود .اگر در خانه شستشو را انجام می دهید ، سعی کنید ابتدا پارو بکشید و سپس قالی را آویزان کنید تا خشک شود . در این مقاله می خواهیم شما را با روش برطرف کردن زردی فرش آشنا کنیم .

 

1-1- انتخاب شوینده مناسب

اولین نکته اینست که شما باید در شستشو ، شوینده ای مناسب با نوع فرشتان انتخاب کنید و در نمونه های ظریفتر از شوینده های استفاده کنید که خاصیت اسیدی یا قلیایی کمتری داشته باشند تا به بافت فرش آسیب کمتری وارد شود . و از موارد دیگر اینکه قبل از شستشو گرد قالی را بگیرید تا علاوه بر چروک نشدن آن ، کثیف نماند و زرد نشود . و بیشترین علت این مشکل ، ماندن آب اضافی پس از شستشو در قالی است برای این کار فرش را لول کرده و روی سطح شیبداری بگذارید تا کامل آب آن خارج شود .

 

1-2- خشک کردن فرش

حال در صورتی که محصول های فرش ماشینی شما بخصوص ریشه ها دچار زردی شده به وسیله یک ابر یا اسفنج که به مخلوط مواد شوینده و آب ولرم آغشته شده روی سطح زرد رنگ می کشیم . می توانید قالی را در فضای باز قرار داده تا خشک شود یا با استفاده از سشوار در فاصله دور این کار را انجام دهید . دقت داشته باشید که آب سرد به خوبی فرش را پاک نمی کند و آب گرم امکان دارد به بافت آسیب برساند یا قالی رنگ پس بدهد .

منبع : کالا فرش