انتخاب فرش ماشینی خوب

در این مقاله می خواهیم درباره ویژگی های فرش ماشینی خوب به همراه مواردی که باید در انتخاب قالی بدانید مطالبی را خدمت شما ارائه دهیم که می توانید آن را مطالعه و مشاهده کنید . در واقع خرید قالی یکی از مهم ترین خرید های روز مره بشر است که در واقع باید در انتخاب آن دقت کرد تا سال های سال برایتان قالی باقی بماند و بتوانید از آن استفاده کنید . در محیط منزلتان عموما یک دکوراسیون خاصی وجود دارد که باید قبل از خرید فرش ماشینی خوب به آن دقت کنید در ضمن می توانید محیط را اندازه گیری کنید و ابعاد آن را برای پهن کردن قالی در نظر بگیرید تا قالی ای که انتخاب می کنید از محیط کمی کوچکتر باشد تا آسیب نبیند . در ضمن باید موانع موجود در فضایی که می خواهید قالی را پهن کنید حتما در انتخاب فرش ماشینی خوب لحاظ کنید تا بتوانید برای ستون ها ، پله ها و دیگر موانع راه حل و چاره ای اتخاذ کنید . در ادامه خواهیم گفت که ویژگی های یک قالی خوب و با کیفیت و مناسب را برایتان ارائه دهیم تا بتوانید آن را مطالعه کنید . این مقاله سعی دارد شما را راهنمایی کند تا یک خرید با صرفه داشته باشید چون اگر فرشی که می خرید دارای کیفیت لازم نباشد باعث می شود شما دوباره هزینه بالای یک فرش خوب را بدیهد و دوباره مجبور باشید آن را در مدت زمان کوتاهی تعویض کنید که این مورد به ضرر اقتصاد خانوادتان خواهد بود .

 

1- الیاف مورد استفاده در فرش ماشینی خوب

یک فرش ماشینی خوب باید دارای مواد اولیه به کار رفته خوب باشد . در قالی دستبافت الیاف به کار رفته و رنگ هایی که در آن استفاده می شود تمام طبیعی هستند و در واقع دارای بهترین کیفیت می باشند و با گذر زمان نیز با کیفیت تر می شوند . اما نوع دیگر که به آن فرش ماشینی می گویند از الیاف مصنوعی بافته می شود . الیاف مصنوعی در صنایع نساجی فراوان هستند ولی مواردی که در قالی ماشینی استفاده می شود عبارتند از الیاف مصنوعی آکریلیک ، الیاف مصنوعی پلی پروپین که به آن بی سی اف نیز گفته می شود و الیاف ابریشم مصنوعی که در صنعت به آن الیاف پلی استر می گویند . از بین همه این مواردی که از الیاف مصنوعی گفتیم الیاف آکریلیک دارای مرغوبیت و کیفیت بالاتری است . اگرچه برخی ها می گویند که فرش ماشینی آکریلیک حساسیت ایجاد می کند وپرزدهی زیادی دارد . اما باید گفت که نخ هایی که اکنون از الیاف آکریلیک گرفته می شود بدون پرز هستند و حساسیت ندارند . اکنون دو نوع نخ اکریلیک وجود دارد که در تولید فرش ماشینی از آن استفاده می شود . یکی از آنها از جنس ترک و دیگری از جنس ایرانی است . جنس نخ ترک آکریلیک را همه تایید می کنند واز آن برای بافت فرش بیشتر استفاده می شود .

 

1-1- نکته درباره فرش ماشینی

نکته دیگری که درباره قالی ماشینی باید به آن اشاره کرد این است که در ساختار برخی از آنها اولفین به کار گرفته می شود . اولفین باعث می شود که قالی شما در برابر رطوبت مقاوم باشد و بتوانید به راحتی آن را تمیز و شتستشو کنید . اما بعد از مرور مدت زمانی حالت خود را از دست می دهند و باعث کش آمدن فرش ماشینی می شوند .

 

1-2- توجه برای خرید فرش از فروشنده

قبل از خرید حتما توجه داشته باشید اطلاعاتی که فروشنده به شما خواهد داد با اطلاعات مندرج روی برچسب فرش یکی باشد . چون ممکن است اطلاعات آن ها برای شما گمراهی ایجاد کند . در ضمن باید شما سلیقه خود را در خرید قالی ماشینی به کار ببرید چون این شما هستید که در آن محیطی که فرش پهن می شود زندگی خواهید کرد .

منبع : کالا فرش