روش های شناخت فرش 700 شانه اصل

یکی از شاخه های پرفروش فرش ماشینی کاشان دسته فرش هفتصد شانه است .این محصولات با قیمت مناسب و کیفیت بالا از فرش های محبوب بازار فرش هستند . فرش های هفتصد شانه اصل کاشان در دسته های فرش 700 شانه تبدیلی ، فرش 700 شانه واقعی و فرش طرح هفتصد شانه تولید می شود . برای تشخیص فرش های هفتصد شانه اصل باید به تعداد شانه و تراکم ، جنس نخ خاب و دستگاه بافنده فرش توجه کرد .
برای تشخیص فرش اصل هفتصد شانه باید شانه و تراکم فرش را تعریف نمود . شانه فرش یعنی تعداد ریشه در یک متر عرض و تراکم نیز تعداد گره های در یک متر طول فرش است . فرش های ماشینی اصل هفتصد شانه در تراکم های مختلفی در انواع قالی ماشینی هفتصد شانه تراکم 2550 ، فرش 700 شانه تراکم 2700 و فرش 700 شانه تراکم 3000 بافته می شود . هر چه تعداد گره های طولی در فرش هفتصد شانه اصل بالاتر رود فرش ریز بافت تر و ظریف تر می شود .
ضخامت فرش های ماشینی هفتصد شانه اصل با تراکم 2550 کمتر از سایر فرش های ماشینی هفتصد شانه است . این فرش ها برای مکان های مجلل خانه مانند فرش پذیرایی مناسب است . ارتفاع نخ خاب در فرش های اصل هفتصد شانه حدود ده میلیمتر است . این فرش ها در مقایسه با فرش طرح هفتصد شانه از ضخامت کمتری برخوردار می باشد . محبوبترین فرش هفتصد شانه اصل کاشان با تراکم 2550 است . به خاطر حالت خاب ارتجاعی و قطر مطلوبی که فرش هفتصد شانه اصل کاشان دارد برای مکان های شلوغ و پرتردد خانه به کار می رود .
هفتصد شانه اصل کاشان دارای تراکم عرضی برابر هفتصد گره هستند . تولید کنندگان برای فشرده کردن الیاف و دستبافگونه کردن این محصولات تراکم طولی 2100 تا 3000 را برای فرش اصل هفتصد شانه تعیین کرده اند .
الیاف قالی های ماشینی هفتصد شانه اصل جنس اکرویلیک می باشد . این الیاف بسیار نرم و لطیف هستند و از لحاظ طرح و نقشه فوق العاده زیبا می باشند . دوام و ماندگاری فرش هفتصد شانه اصل بالا تر از فرش های پلی استر است . این فرش های اصل به هیچ عنوان پرزدهی نداشته و ضد حسایت نیز می باشند . قالی 700 شانه اصل با نخ تار پلی استر بافته می شود .
خصوصیات فرش ماشینی اصل اکریلیک شامل این موارد می باشد .
فرش اصل اکریلیک 700 شانه به هیچ وجه بوی نفت و مواد پلاستیکی نمی دهد .
قالی ماشینی اصل اکریلیک رنگ های شاداب تر و زنده ای دارد .
قالی اصل ماشینی اکریلیک 700 شانه دارای مقاومت بیشتری در برابر نور و گرما می باشد .
تنوع طرح و رنگ در قالی های اصل هفتصد شانه کاشان بسیار بالا است . تراکم بالا در این فرش ها سبب شده از طرح و نقوش فرش دستباف در بافت ان ها استفاده می شود . قالی ماشینی هفتصد شانه اصل و درجه یک با هشت و ده رنگ پالت رنگی تولید می شود . فرش های هفتصد شانه اصیل گونه با تعداد ده رنگ نیز تولید می شوند . این تعداد رنگ بالا باعث زیبایی فرش های اصل هفتصد شانه می شود .
دستگاه بافت فرش اصل 700 شانه Hcpx2 است که این  نوع دستگاه از ماشین الات پیشرفته در صنعت نساجی می باشد . دستگاه مدرن HCpx2 قابلیت انتخاب پود با ضخامت و جنس متفاوت را در فرش های اصل هفتصد شانه میسر می سازد .
برای تشخیص فرش های اصل هفتصد شانه می توان برندی معتبر را انتخاب نمود . شرکت تولید کننده و فروشگاه عرضه کننده فرش های 700 شانه باید از برندهای معتبر شناخته شده بازار باشند . فرش های اصل هفتصد شانه کاشان دارای برچسپ پشت محصول می باشند. این برچسب شامل تمامی اطلاعات فرش به اضافه شرکت تولید کننده است . با مطالعه این برچسب می توان فرشی اصل را خریداری نمود .

منبع : کالا فرش