فرش های مدرن و فانتزی1

فرش های فانتزی ومدرن انواعی ازفرش ها هستند که به تازگی در منازل ایرانیان مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع فرش ها به دلیل داشتن طرح و نقشه جدید جذاب امروزی علاقه ی بسیاری از مردم

به خصوص جوانان را به خود جذب کرده است . یکی از نیاز های افراد در خرید فرش برطرف شدن  تنوع وسلیقه ی انها می باشد که تولید کنند گان فرش با تولید فرش فانتزی ومدرن این نیاز را برطرف کردند .

اگرچه فرش های ماشینی در منازل ما ایرانی ها جایگاه ویژه ایی دارد و از لحاظ کیفیت نسبت به فرش مدرن و فرش فانتزی وحتی فرش ماشینی بالاتر است اما با ورود فرش های فانتزی و فرش های مدرن 

در طراحی برخی دکوراسیون ها به خصوص دکوراسیون مدرن به خوبی می توان از این فرش ها استفاده کرد. شاید برخی از شما فکر کنید چون نام این فرش فانتزی ومدرن است فقط  برای تزیین  استفاده

می شود اما این باور کاملا اشتباه است وبافت خاص آن صرفا برای تزیین نیست .

انواع فرش فانتزی
انواع فرش فانتزی شامل : فرش شگی و پرز بلند - فرش اسپرت -  فرش فانتزی گبه - فرش پوست وچرم - فرش شنل فرش فریز و ... .
یکی از معروف ترین نوع فرش فانتزی یاهمان فرش مدرن که

بیشتر مورد استقبال افراد قرار می گیرد نوع  شنل ودیگری نوع شگی می باشد :  

فرش شگی
یکی از انواع فرش فانتزی فرش شگی می باشد . شگی در زبان انگلیسی به معنای پرز بلند یا مو بلند است ویکی از دلایل نام گذاری این فرش به اسم شگی پرز های بلند آن می باشد .

ویژگی فرش فانتزی شگی
این فرش دارای پا خور راحتی هست به دلیل پرز های بلند آن ویکی از پیشنهادات ما برای استفاده ازآن در اتاق کودک یا اتاق استراحت می باشد .
modern-carpet.jpg
انواع فرش شگی
 فرش شگی بسته به سلیقه شما در طرح ورنگ مختلف در دو نوع موجود می باشد :
1.  فرش شگی تک رنگ : برای بافت این نوع فرش از یک رنگ استفاده می شود ورنگ به کار رفته در آن جز رنگ های شاد وبا روح هم چون رنگ بنفش ، سرخ ، آبی استفاده می شود .
2. فرش شگی سه بعدی : همان طور که از نامش پیداست دارای طرح سه بعدی وجذاب است .

فرش شنل
یک نوع دیگر از فرش مدرن و فانتزی فرش شنل می باشد .  نام دیگر این فرش بلژیکی می باشد . این نوع فرش به عنوان تنها رقیب فرش ماشینی سنتی می باشد .

ویژگی فرش شنل
ازجمله ویژگی فرش شنل می توان به ضد چروک وضد لک بودن ، لطافت و نرمی ،ضد حساسیت وآلرژی ، قابلیت شستشوی راحت و دارای مقاومت زیاد ، بدون پرز بودن اشاره کرد .
مهمترین ویژگی فرش شنل انعطاف پذیری این نوع فرش می باشد .

انواع فرش شنل
فرش شنل نیز دارای  دارای طرح واشکال مختلف ورنگ های مختلف است . این نوع فرش نیز به دودسته تقسیم می شود :
1.فرش فانتزی
2.فرش مدرن ماشینی

منبع : کالا فرش