گلیم فرش های متال

گلیم فرش های ماشینی از جدیدترین کف پوش های صعت نساجی هستند . گلیم فرش های ماشینی از محصولات جایگزین برای گلیم فرش های دستباف هستند که با انواع ماشین الات پیشرفته و مدرن بافته می شوند . 

گلیم فرش های ماشینی قیمت پایین تری نسبت به نوع دستباف دارد .
انواع گلیم فرش ماشینی کاشان عبارتند از :
گلیم فرش ماشینی گبه
گلیم فرش ماشینی متال
گلیم فرش ماشینی معمولی

گلیم فرش های ماشینی متال از جدیدترین نوع گلیم ماشینی است که توسط به روز ترین ماشین الات بافندگی تولید و عرضه می شود . از خصوصیات گلیم فرش متال می توان به تراکم عرضی 320 تا 340

و تراکم طولی 960 اشاره کرد . جنس الیاف به کاررفته در این گلیم فرش های درجه یک از نخ هیت ست شده می باشد . معروف ترین نخ خاب در گلیم فرش های متال از جنس نخ بی اف سی است .

الیاف تار و پود این فرش از نخ های متفاوتی هستند و به همین علت داری تنوع قیمت بسیار زیادی می باشند . این گلیم ها با دستگاه باف Usl بافته می شود . گلیم های متال به دلیل فناوری پیشرفته

و خصوصیات منحصر به فرد قیمت بالاتری نسبت به گلیم فرش های معمولی دارند .
ارتفاع نخ خاب در این محصولات بسیار کم می باشد . ضخامت کم در گلیم فرش های متال باعث شده است فرش در برابر در برابر فشار ، پاخوردگی ، فرسایش ، شست و شو ، جارو کشی و نور مستحکم تر باشد .

الیاف مصنوعی این فرش های ماشینی مقدار بسیار کمی از آب و الودگی را در خود جذب می کنند و بسیار مناسب مکان هایی چون فرش اشپزخانه ، فرش جلودرب ورودی و مکان های پر رفت و امد است .
الیاف به کاررفته درگلیم فرش متال کاشان ضد حساسیت ، قابل شست و شو و مقاوم هستند . بافت این گلیم ها به صورت لوپ و حلقه حلقه می باشد . این حلقه بودن در گلیم فرش متال خود باعث کمتر 

پرزدهی فرش می شود و گرد و غبار کمتری به خود جذب می کند . این فرش هاای زیبا و مدرن با ابعاد 1x1 و 1.5x2.25 و 2x3 و 2.5x3.5 و 3x4 و 1x1.5   و 1.20x1.80  تولید می شوند .

 گلیم فرش های متال معمولا در هشت رنگ اصلی زمینه به صورت شش رنگ بافته می شوند . این نوع گلیم فرش های ماشینی با طرح های خلوت و نگاره های درشت تولید می شوند .
زیباترین طرح های گلیم فرش متال شامل انواع : گلیم فرش متال طرح عشایر ، گلیم فرش متال طرح بلوچ ، گلیم فرش متال طرح چهار فصل و گلیم فرش متال طرح چهل تیکه می باشد .

برخی از طرح های موجود در گلیم فرش های ماشینی متال تلفیقی از مدرنیته و سنت می باشند . اشکال هندسی مدرن در غالب طرح فرش سنتی که دارای محراب و ترنج است در این طرح های به کار می روند . 

رنگبندی گلیم های متال عمدتا تیره و قهوه ای هستند .

منبع : کالا فرش